25 mei 2005

Kent u deze nog? (1)

Miggy - Annie (1981)

Annie, hou jij me tassie effe vast
Want die gozer wil me me danseuh...

OK, ik was nog erg jong toen, maar om één of andere reden zijn een heleboel van die foute carnavalplaten in mijn geheugen blijven hangen. Zozeer zelfs dat ik een 5-delige cd-reeks heb samengesteld met Hollandse schlagers, luisterliedjes en andere verkeerde hits. Momenteel hebben enkel mijn collega-DB'ers hier exemplaren van, maar mocht er iemand interesse tonen... Anyway, (misschien) meer details hierover in een latere post als Koop & ik de F.U.C.K.-files uit de kast halen.

Miggy was dus één van die one hit wonders die met een André Van Duin-achtige gimmick in 1981 (toen Vlamingen nog naar de Nederlandse tv keken) ook in ons land scoorde. Op internet is er over deze dame niks terug te googlen. Zelfs het fenomenale popinstituut zwijgt in alle talen. Wie ik echter wel tegenkwam - vraag me niet hoe - is de dochter van de zangeres die - u raadt het nooit - in het echt de naam Miggy kreeg. Nu kan ik het dochterlief niet kwalijk nemen dat ze eenmaal volwassen een andere naam verkiest. Dochter Miggy gaat nu dus door het leven als Kyla King, en heeft voor zichzelf al een hele naam gemaakt!
http://www.dutch-kyla.nl/

Enjoy!

1 opmerking:

Koop zei

"Wie ik echter wel tegenkwam - vraag me niet hoe - is de dochter van de zangeres" - tiens, laat dat nu net een vraag zijn die op mijn lippen brandt! :-)

Populaire naam in het genre, blijkbaar, die Kyla. Zie ook Kyla Cole.