09 september 2008

ATVDW 07/09/2008 - Michael Jackson - Thriller (130bpm Excellent Remix with sample from Scream)

De derdehands tafels en keukenstoelen hebben eind juli plaats geruimd zodat 't vrouwtje een nieuw schooljaar kan starten met een spiksplinternieuw bureau (kasten, bureautafels, comfortstoelen, the lot!). Het grootste deel van de verhuisdozen is nu verdwenen en de schoolspullen en PC-related rommel hebben hun finale plaatsje gevonden.
Al opruimend/grasduinend vond ik mijn alleroudste backup cd's terug, uit de dagen toen ik mijn mp3s naar cd-rom wegschreef om plaats te ruimen voor nieuwe aanwinsten. We schrijven 2001 en Audiogalaxy snorde op volle toeren. Voor de jonkies: Audiogalaxy was een ongeƫvenaarde mp3-snuffelaar die o.a. ook gelijkaardige artiesten kon suggereren. de P2P-tool was fantastisch qua inhoud en gebruiksgemak en dus duurde het niet lang voor de kraan werd toegedraaid door de RIAA. Voor de historiek, lees Wikipedia.

Anyway, 1 van die dingen die ik opnieuw beluisterde was mijn Michael Jackson collectie, half naar aanleiding van zijn 50e verjaardag, maar vooral omdat zijn Thriller/Bad periode toch wel gruwelijk goed was. Zo stootte ik op een heleboel lekkere remixen, met een mash-up avant la lettre van Billie Jean en Eric B & Rakim, een Arabische You Are Not Alone en een geweldige Junior Vasquez mix van Off The Wall.

De remix die ik hier opduik sloeg echter alles. De ietwat bombastische titel dekt perfect de lading: het is een excellente remix van 130bpm waarin de openingsdialoog van Scream verweven zit, samen met het maniakale gelach van Vincent Price zaliger. Lekkerrrr!

http://www.sendspace.com/file/nlhps8

PS: wie vindt de link tussen de actrice aan de telefoon en Michael Jackson?

3 opmerkingen:

Koop zei

nice nice, al hou ik op zich niet zo van die dertien in een dozijn wasmachine ritmes die er zijn bijgevoegd. Link met actrice: did Wacko have a crush on one of the Scream actrices? Dunno....

Emilio zei

Drew Barrymoore speelt een ultra kort rolletje in scream om vervolgens hardhandig opengereten te worden. Haar 1e rol was in E.T., de favoriete film van Michael Jackson, die ook een versie van E.T. op plaat(vynil) heeft ingesproken. Tevens herkende MJ zich ontzettend in het personage van E.T., met de jaren ook qua uiterlijk.

DDay zei

Zeer goed, Emilio. 't Is trouwens ook Drew Barrymore's stem die in deze remix te horen is.