07 september 2005

Das Erste Wiener Gemüseorchester

Nog eens wat Incredible Strange Music? Ja?
Ok, bekijk dan eens Das Erste Wiener Gemüseorchester oftewel The First Vienna Vegetable Orchestra. Ik vraag me af of er meerdere zijn in Wenen dan wel in de rest van de wereld, maar soit.

Dit groepje gebruikt geen klassieke instrumenten, maar misbruikt allerhande groenten om hun muzikaliteit te uiten: pompoenen, wortelen, sla, aubergines, bonen enzovoort. Ok, ik weet wel dat Brian Wilson ooit Paul McCartney op een wortel liet knabbelen voor de ritmetrack onder Vegetables, maar dit gaat toch nog een stapje verder. Bij hun Radetzky Mars kan ik me nog wel iets voorstellen, maar dit is zelfs naar mijn smaak iets te avant-garde. Hoe lang nog eer er een Gaia voor groenten opgericht wordt?

Trouwens, in april waren de kerels op tour in België. Heeft iemand ze toevallig live meegemaakt?

Geen opmerkingen: